כלים פרקטיים ומרעננים לניהול אפקטיבי ובנית שגרה ניהולית מקדמת.
ארגז כלים המאפשר התמקדות והכרות עם מיומנויות תקשורת בין אישית מניעה לפעולה ומביאה לתוצאות רצויות.
הכלים הופכים לחלק מהשגרה הניהולית היומיומית
והפתרונות המוצעים הם יעילים ופשוטים
הסדנאות מועברות באופן חוויתי וכוללות תרגול וסימולציות

הסדנאות מותאמות אישית לצרכים ולתחומים בהם תרצו להוביל שינוי, מתאימות למנהלים בדרגות ניהול שונות כולל עתודה ניהולית, ניתן להתאים את הסדנאות גם לעובדים. משך כל סדנה 3 שעות, ניתן לשלב מספר נושאים יחד לסדנה יומית.
מזמינה אותך להוביל שינוי בסביבה הארגונית שלך.

כזה צוות אני רוצה- גם במרחב הפיסי וגם כשעובדים מרחוק

כלים לפיתוח עבודת צוות ויצירת מחוברות פנים ארגונית, מה יאפשר למנהלים לפתח צוות בדיוק כזה כמו זה שהם רוצים?

גם במרחב הפיסי וגם כשעובדים מרחוק, ניתן לגבש עבודת צוות טובה.

וכשיש עבודת צוות טובה, הרווחים לצוות, למנהל.ת ולארגון גדלים.

מה תרעננו? עם מה תצאו:

  • תדעו מהם חמשת הגורמים המגבילים עבודת צוות.
  • תתנסו בחמשת היסודות שחייבים להתקיים לבניית צוות מצליח בכל ארגון.
  • תדעו איך בונים אמון בקבוצה?
  • תאבחנו את עבודת הצוות שלכם.
  • תגבשו את דרך העבודה לפיתוח הצוות שלכם ושיפור עבודתו.
  • תדעו איך אפשר לגבש צוות כשעובדים במרחב הגלובאלי.

"היתרון האולטימטיבי של עסקים וארגונים הוא לא בכסף, באסטרטגיה או בטכנולוגיה, אלא בעבודת הצוות. בגלל עוצמתה הרבה, אך גם בגלל נדירותה"  

פטריק לנציוני 

מחוברים גם מרחוק- איך עושים את זה כשלא עובדים יחד פיסית?

איך מייצרים תחושת שייכות לארגון גם כשעובדים מהבית? איך מייצרים מחוברות ומחויבות גם כשלא עובדים במרחב הפיסי? האם זה אפשרי?

נרצה או לא נרצה, יותר ויותר ארגונים בעולם ובאיחור קל גם בארץ עוברים לעבודה מהבית באופן מלא או באופן חלקי.

יתרונות רבים יש לעבודה מהבית, מחקר אחד מיני רבים נערך ב-2015 באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה על סוכנות הנסיעות הסינית CTRIP ומצא כי היעילות של עובדי מרכז שירות לקוחות טלפוני עלתה ב-13% כשעבדו מהבית, יחד עם זאת עבודה מהבית הופכת יכולה גם להיות בעייתית במיוחד בכל הנוגע ל- לכידות צוותית, יצירתיות, סיעור מוחות וגיבוש פתרונות חדשניים, עלולה לגרום לתחושת בדידות ותסכול, ומייצרת קושי להפריד ולאזן בין בית- עבודה. 

עבודת המנהלים לבסס את תחושת השייכות מאתגרת, אך היא זאת שתקבע את מידת ההצלחה, את ביסוס האמון, הלכידות הצוותית והמחויבות של העובדים לארגון.  

אז איך עושים את זה? 

מה תרעננו? עם מה תצאו:

  • תדעו מהם היסודות ליצירת תחושת שייכות טובה.
  • תדעו מהם שגרות ניהול המומלצות בעבודה מרחוק.
  • תדעו איך יוצרים תקשורת מקרבת ומהו המינון הנכון בין תקשורת כתובה למילולית כשלא מתראים פיסית.
  • תדעו איך יוצרים מרחבי שיתוף ועבודת צוות 
  • תקבלו טיפים לפיתוח חשיבה יצירתית ועידוד חדשנות גם במרחב הוירטואלי.
  • תדעו מה מומלץ ואיך כדאי למנן בין מפגשים אישיים לקבוצתיים. 
  • תקבלו הרבה רעיונות לגיבוש הצוות באופן וירטואלי.

"ניהול הוא לעשות דברים נכון, הנהגה היא לעשות את הדברים הנכונים".
פיטר פ. דרוקר

מדברים טוב

סקר שחברת BDI עורכת כל שנה ומדרגת את החברות שהכי טוב לעבוד בהן, נבדקת גם מידת שביעות רצון העובדים בחברה כאחד המדדים.

בסוף שנת 2019 פורסמו הפרמטרים המשמעותיים לעובדים, הראשון בחשיבותו היה: יחסי עבודה, הפרמטר השלישי היה: יחס המנהל הישיר.

יחסי עבודה לא טובים נובעים פעמים רבות מטעות נפוצה של מנהלים רבים- תקשורת לקויה או חלקית.

יש מספר מאפיינים לתקשורת שצריכים להתקיים כדי שתהיה אפקטיבית ותצליח לפתח תשתית יציבה, אווירה מקדמת, צוות מחויב ועצמאי. מיומנויות תקשורות טובות מקצרות ומשפרות תהליכי עבודה.

מה תרעננו? עם מה תצאו:

  • מאפיינים של תקשורת אפקטיבית.
  • מיומנויות של העברת מסר.
  • הכרות והתנסות בכלים לאמפתיה ושיקוף.
  • הכרות והתנסות במיומנויות הקשבה פעילה.
  • תכירו את השלבים לניהול מו"מ מוצלח.
  • איך מתמודדים עם קונפליקטים ושיחות מאתגרות. 

להתנסות במיומנויות אלו יש השפעה ישירה על שביעות רצון ותפוקות הצוותים. מיומנויות אלו אגב, רלוונטיות גם מחוץ לעולם העבודה.

"הבעיה הגדולה ביותר בתקשורת היא שאנחנו לא מקשיבים כדי להבין. אנחנו מקשיבים כדי לענות"
סטיבן קובי

יצירתיות בעבודה-כלי להעצמה ולניהול שינויים

לא פשוט לנהל צוות לאורך זמן בלי להישחק, כמה קשה ליצור מוטיבציה לאורך זמן. בינואר 2020 בלינקדאין ניתחו למעלה מ-660 מיליון פרופילים ו-20 מיליון משרות ומצאו שהכישורים וה'רכים' המבוקשים ביותר על ידי מעסיקים ב-2020 הם:

יצירתיות, יכולת שכנוע, שיתוף פעולה, סתגלנות ואינטליגנציה רגשית.

יצירתיות היא מיומנות נדרשת בעולם של שינויים מואצים הן מהעובדים והן מהמנהלים, על מנת להשאר רלוונטיים ולהמשיק להתקדם. יצירתיות היא אינה מתת אל, ניתן לפתח אותה, היא מצוינת לניהול משברים ולהעצמת עובדים והיא זאת שיכולה לעשות את ההבדל בין ניהול בינוני למנהיגות. היא זאת שיכולה לעורר מוטיבציה ותשוקה, וזאת שיכולה ליצור פתרונות פשוטים לבעיות סבוכות. במקומות בהם יש יותר חשיבה יצירתית יש פחות שחיקה. 

אז איך עושים את זה? 

מה תרעננו? עם מה תצאו:

  • תדעו איך מפתחים יצירתיות ומהם החסמים האישיים שכדאי לפרוץ.
  • תבחנו את הקשר בין יצירתיות להנעה והנאה בעבודה לאורך זמן?
  • תבחנו האם ניתן בכל תרבות ארגונית ובכל מקצוע יש מקום לפיתוח יצירתיות?
  • תקבלו כלים ורעיונות להרחבה ופיתוח חשיבה יצירתית 
  • מה אפשר להתחיל לעשות כבר מחר?

"היצירתיות היא מדבקת, העבר אותה הלאה"

אלברט איינשטיין

יצירתיות נותנת לגיטימציה להעיז ולצאת מהקיבעון המחשבה והפעולה ולהגיע לפתרונות נהדרים. 

מה? שוב משוב?

איך הופכים אותו לכלי יומיומי יעיל ומשפיע. מתי, איך, למה, כמה? איך מכניסים אותו  לשגרת הניהול היומיומית? מה הקשר בין משוב להערכת עובדים? איך אפשר לנהל שיחה מאתגרת ולשמור על אווירה טובה? נבין מהו חקר מוקיר ואיך ניתן לנהל קונפליקטים בצורה מקדמת.נדע מה הסיבות שמונעות מאיתנו למשב ומה הרווהח שלנו כמנהלים אם נדע להשתמש במיומנות זאת על בסיס קבוע.

שינוי לא יבוא אם נחכה לאדם אחר או זמן אחר. אנחנו האדם שחיכינו לו. אנחנו השינוי שאנו מחפשים

ברק אובאמה.

השינוי כבר כאן! הובלת תהליכי שינוי בארגון

איך ניתן לרתום א.נשים לשינוי במינימום התנגדות? מה צריכה להיות המטרה העיקרית שלך כמוביל שינוי? כאחת שעברה בשלושה ארגונים שונים תהליכי שינוי, כל פעם בתפקיד אחר- חברת צוות, מנהלת מחלקה וראש אגף. בכל אחד מהכובעים היה הבדל בהטמעת השינוי ובקבלתו, זה תלוי גם התפקיד אבל בעיקר תלוי באופן העברת המסרים סביב השינוי.  נוכחתי לראות שכדי להצליח להטמיע שינוי ברמה המיטבית, יש כללים ברורים וקיים קשר ישיר בין רמת ההתמודדות של הארגון, ההטמעה של העובדים, התפקוד, האווירה, המחוברות, לבין ביצוע הכללים הללו. 

מה תרעננו? עם מה תצאו:

  • הבנת הצד הרגשי בתהליך של שינוי. הבנת סוגי השינויים.
  • איך מזהים התנגדות לשינוי? מדוע עובדים מתנגדים? הפסיכולוגיה מאחורי התנגדות לשינוי.
  • ההבדלים בין ניהול שינוי והובלת שינוי -איך מובילים שינוי ומקבעים אותו עם פחות נזקים? מה צריך לעשות כדי למזער התנגדויות וליצור תחושת וודאות.
  • מוטיבציה וכלים להוביל שינוי.

"זה לא המין הכי חזק ששורד וגם לא הכי חכם, אלא זה שמגיב הכי מהר לשינוי".
צ'רלס דארווין

קלטנו,עבור!

כלים ליצירת חווית קליטה והכשרה המעודדת עובדים להתחבר ולהישאר. כמה השקעה, זמן ומשאבים בכל ארגון מושקעים בתהליך הגיוס והקליטה. ולמרות כל ההשקעה, אחת הבעיות המרכזיות בפני כל ארגון היא שימור העובדים בעיקר בשנה הראשונה, יש ארגונים שהם בתהליך גיוס וקליטה תמידיים, מניסיוני  יש כלים פשוטים שאותם כדאי להטמיע בתהליך ההכשרה בסביבה הארגונית כדי להבטיח קליטה מקסימלית, כלים אלו מעודדים מחוברות עובדים ושימורם לאורך זמן.

מה תרפרשו? עם מה תצאו:

  •  עם כלים פרקטיים ליישום מנגנונים רלוונטיים  להשתלבות וקליטה נכונה מהיום הראשון לעבודה. 
  • מהו סט הכלים הנדרש כדי ליצור מחוברות ולהטמיע זהות ארגונית   
  • תדעו איך מייצרים אפיקי צמיחה לעובדים שאינם בהכרח אפיקי קידום?
  • פיתוח מיקוד שליטה פנימי הוא אחד המקורות המשמעותיים ליצירת מוטיבציה לאורך זמן, איזה כלים יש לנו כדי לפתח אותו?

"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן"

אלברט איינשטיין 

תפריט נגישות