איך מייצרים תחושת שייכות לארגון גם כשעובדים מהבית? איך מייצרים מחוברות ומחויבות גם כשלא עובדים במרחב הפיסי? האם זה אפשרי?
נרצה או לא נרצה, יותר ויותר ארגונים בעולם ובאיחור קל גם בארץ עוברים לעבודה מהבית באופן מלא או באופן חלקי.
יתרונות רבים יש לעבודה מהבית, מחקר אחד מיני רבים נערך ב-2015 באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה על סוכנות הנסיעות הסינית CTRIP ומצא כי היעילות של עובדי מרכז שירות לקוחות טלפוני עלתה ב-13% כשעבדו מהבית, יחד עם זאת עבודה מהבית הופכת יכולה גם להיות בעייתית במיוחד בכל הנוגע ל- לכידות צוותית, יצירתיות, סיעור מוחות וגיבוש פתרונות חדשניים, עלולה לגרום לתחושת בדידות ותסכול, ומייצרת קושי להפריד ולאזן בין בית- עבודה.
עבודת המנהלים לבסס את תחושת השייכות מאתגרת, אך היא זאת שתקבע את מידת ההצלחה, את ביסוס האמון, הלכידות הצוותית והמחויבות של העובדים לארגון.
אז איך עושים את זה?
מה תרעננו? עם מה תצאו:
- תדעו מהם היסודות ליצירת תחושת שייכות טובה.
- תדעו מהם שגרות ניהול המומלצות בעבודה מרחוק.
- תדעו איך יוצרים תקשורת מקרבת ומהו המינון הנכון בין תקשורת כתובה למילולית כשלא מתראים פיסית.
- תדעו איך יוצרים מרחבי שיתוף ועבודת צוות
- תקבלו טיפים לפיתוח חשיבה יצירתית ועידוד חדשנות גם במרחב הוירטואלי.
- תדעו מה מומלץ ואיך כדאי למנן בין מפגשים אישיים לקבוצתיים.
- תקבלו הרבה רעיונות לגיבוש הצוות באופן וירטואלי.
"ניהול הוא לעשות דברים נכון, הנהגה היא לעשות את הדברים הנכונים".
פיטר פ. דרוקר